• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor :: Re: Záslepka EGR X25XE
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
rishard123
Odeslal: Monday 06 April 2009 - 17:48:58
Vyzkoušel jsem tuto všude vychvalovanou záslepku na mojí 2.5 V6 r.v 96 a musel jsem jí demontovat,auto v nižších otáčkách cuká a při jízdě do kopce má tendenci plyn kolísat,bez ohledu na otáčky,motor má i nezdravý zvuk(blbě se to popisuje)má někdo podobné zkušenosti?Vypodložil jsem ten ventil z důvodu opakovaného čištění krokového ventilu od karbonu.Po demontáži podložky vše O.K.
Poslední odpovědi
Hujer
Odeslal: Monday 13 April 2009 - 17:05:53

Tak se vloudila chybièka. Ten první odkaz má být Odkaz
Jestli je to možnì, prosím o opravu.
Hujer
Odeslal: Monday 13 April 2009 - 17:02:58

Odkaz Takhle jsem to vyřešil. Pod převlečnou maticí je z nerezu vytočená zátka ve tvaru, který jsem okopíroval z původní trubičky. Na straně EGR ventilu je to uděláno stejně. Tohle zaslepení jsem volil, aby bylo možno se vrátit k původnímu zapojení, kdyby se to řídící jednotce nějak nelíbilo. Jinak bylo, samozřejmě, možné při opravě praskliny vyndat ten nátrubek ze svodů a celý otvor záplatovat nerezovým plechem.

Odkaz Takhle vypadá původní zapojení svodů s odbočkou do EGR ventilu. Ta trubička není původní, protože původní byla na dva kusy. Z té původní jsou použity převlečné matice.
Hujer
Odeslal: Sunday 12 April 2009 - 11:13:09

U 2.5 V6 VB je to špatně vyřešené. EGR ventil není přímo na sacím potrubí ale na tom centrálním rozvodu vzduchu, který je na hlavě připevněn na gumových silentblocích. To umožňuje, že výfukové potrubí a EGR ventil se proti sobě mohou v rámci pružnosti těch silentbloků pohybovat a to je zřejmě ten kámen úrazu. Trubička od výfuku k EGRu je moc tuhá a přenáší kmity toho sání s EGRem na výfukové potrubí, kde vznikne únavový lom.
U VB je kvůli nedostatku místa zadní svod vyřešen z nerezu,
což je sice pro případnou opravu výhoda, protože není problém se svářením, ale litinový odlitek by asi zase tak snadno nepraskl.
Já jsem, jak už jsem tu psal, předešel opakování závady zaslepením EGRu a HLAVNĚ odstraněním té trubičky, která EGR propojuje s výfukem. Použil jsem převlečné matice z té trubičky a dos ně jsem dal nerezové zátky.
Až přijedu po svátcích domů, dám ti sem nějaké foto, jak jsem to vyřešil a jaké jsou tam závity. Taky bych měl ještě v garáži mít tu trubičku, matice jsou na obou koncích. Ve svodu je zašroubovaná taková jakoby vodovodní vsuvka s vnějším závitem na obou stranách.
Legend
Odeslal: Saturday 11 April 2009 - 22:41:30

rishard123 napsal ...

to JardaB:a jak jsi vyřešil problém s neustálým praskáním svodů v okolí spoje u vývodu k EGR?

To praská jenom u vectry, omega to má sice udělané podobně, ale nesetkal jsem se s tím, že by to prasklo. Je možné, že u vectry jsou zadní svody špatně chlazené, nebo to prostě od začátku špatně navrhli, těžko říct.
rishard123
Odeslal: Saturday 11 April 2009 - 20:23:36

to JardaB:a jak jsi vyřešil problém s neustálým praskáním svodů v okolí spoje u vývodu k EGR?
JardaB
Odeslal: Friday 10 April 2009 - 22:48:48

Myslim, ze rezistorem nahradit nepujde, ma zpetnou vazbu polohy - u X25XE je to elektromagnet + potenciometr. V podtate s timhle typem nejsou problemy, proto se ani o nejake zaslepeni nesnazim. Odporem se da asi oblbnout system podtlakovy, typicky pro naftu.
rishard123
Odeslal: Friday 10 April 2009 - 22:42:04

Děkuji za vaše příspěvky,velice užitečné rady.Máte někdo zkušenosti s tím "úplným"vyřazením EGR tj. místo EGR rezistor,pak by se to dalo zaslepit až na sání a bylo by to i efektivnější,někde jsem četl,že se to dá udělat a funguje to v poho....Prosím ještě o info čím je zaslepena strana svodů(př.šroub 10x1,5,převlečná matice apod),podle obrázku,který tady nechal kolega je na svodech vnitřní závit,na straně egr je převlečná matice,ptám se proto,abych nemusel dvakrát všechno demontovat....
Martas
Odeslal: Wednesday 08 April 2009 - 20:00:53

rishard123 napsal ...

Ještě jeden dotaz bych měl a to je emise,projdu na emisích s touto podložkou?


Bez problemu, cela recyklace vyfukovych plynu snizuje jediny emisni parametr, ktery se v CR nemeri ....
Hujer
Odeslal: Wednesday 08 April 2009 - 19:59:47

Kdybys na těch zadních svodech hledal prasklinu, tak tady máš inspiraci. Soudruzi v NDR někde udělali chybu a tohle je výsledek. Když se to zavaří nerezovou elektrodou a odstraní se vlnovcová trubička k EGRu (pochopitelně je to nutno na obou koncích zaslepit) už to nepraskne. Je to únavový lom způsobený chvěním příliš nepodajné trubičky (ta obvykle praskne taky) a vsadím si na to, že to postihne dřív nebo později každou VB, pokud to dodatečně (Po roce 1999) neupravili.
Obrázek : Odkaz

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0812 sec,0.0477 z toho dotazů.